Ne oldu?

Facebook ve eBay söz verdiler vurmak ama sadece İngiltere'nin rekabet düzenleme gelen baskılar geri web sitelerini sel sahte değerlendirmeleri karşı. Rekabet ve Piyasalar Otoritesi (CMA), her iki teknoloji devini de tehlikeli incelemeleri tespit etmek ve kaldırmak için daha fazla çaba sarf etmek üzere anlaşma imzalamaya ikna etti.

Bu, geçen yıl CMA tarafından sahte incelemeler satan 100'den fazla eBay listesini ve uydurma incelemeler yazmayı teklif eden iki düzineden fazla Facebook grubunu belirleyen bir araştırmayı takip ediyor.

Gözcü, ne Facebook'un ne de eBay'in böylesine bir etkinliğe kasten izin vermediğini vurguladı - her iki şirket de geçen yıl bilgilendirildiğinde rahatsız edici grupları ve listeleri kaldırmanın yanı sıra yüzlerce kullanıcıyı yasakladı.

Şimdi, her iki site de daha proaktif olacağa benziyor. Facebook, bu tür içerikleri tespit etmek için daha sağlam sistemler kullanacağını, eBay'in mevcut filtrelerini geliştireceğini söyledi. Ancak, hızlı bir arama Facebook'ta çok sayıda “gözden geçiren” grubun kaldığını ortaya koyuyor. Ve sadece tehlikeli yorumların kaynağı değiller: son yıllarda, ABD düzenleyicileri sahte incelemelere karşı mücadelede konser ekonomisi sitesi Fiverr'i ve oldukça açık bir şekilde adlandırılan amazonverifiedreviews.com'u hedeflediler. CMA eylemi, Amazon'un ayrıca bir Daily Mail soruşturması ( bit.ly / mail493) sahte incelemelerle savaşmak için daha fazla şey yapmaya söz vermesiyle ortaya çıkıyor.

Bu hizmetleri sunan şirketlerin çoğu denizaşırı ülkelere dayanmasına rağmen, bu İngiltere'de yasadışıdır. Amazon, ilgili şirketlere karşı yasal işlem yapacağını, ancak çabalarının tehlikeli yorumların büyük çoğunluğunu yakaladığını ve sitede yayınlanan yorumların% 99'unun meşru ve gerçek olduğunu söyledi.

Sizi nasıl etkileyecek?

CMA'ya göre, çevrimiçi müşterilerin % 75'i ne satın alacağına karar vermeden önce müşteri yorumlarını okuyor, bu yüzden sahte övgü bir satın alma işlemini etkileme gücüne sahip.

Facebook'taki sahte inceleme grupları, olumlu değerlendirmeler karşılığında ücretsiz ürünler sunan satıcıları, yorumcularla eşleştiriyor. İncelemeler Amazon, TrustPilot veya başka bir yerde olabilir ve perakendecilerin savaşması zordur, bu yüzden Facebook'un incelemeler oluşturulmadan önce bu tür grupları yasaklamak için daha fazla şey yapması gerekir.

Amazon zaten yanlış incelemeleri kaldırmak için otomatik sistemlerin ve insan araştırmacıların bir karışımına yüz milyonlarca dolar harcadı, ancak kaçınılmaz olarak, bazıları hala geçiyor. Bu, herhangi bir çevrimiçi incelemenin dikkatle değerlendirilmesi gerektiği anlamına gelir - bir ürün gerçek olamayacak kadar iyi görünüyorsa, büyük bir bilet öğesinde satmadan önce bunun doğru olduğunu varsaymalı ve diğer kaynaklardan bağımsız tavsiye almalısınız.

Ne düşünüyoruz?

Facebook ve eBay için düzenleyicilerin bu uzun süredir devam eden sorun üzerinde onları harekete geçirmek zorunda kaldıkları ve yüz milyonlarca dolara yatırım yaptıktan sonra Amazon'un tehlikeli incelemeleri durduramaması çok utanç verici.

Bu, mevcut çabaların yeterli olmadığını ve CMA'daki tabloid gazetelerde ve araştırmacıların gazetecilerinin, yanıltıcı ve sahte bilgiler içeren sahte incelemeleri, ancak söz konusu şirketleri - tüm paralarıyla ve otomatik olarak nasıl tespit edebildikleri sorusunu gündeme getiriyor. Sistemleri - olamaz.
EBay, Amazon ve diğer siteler hakkında olumlu bir inceleme, perakendecilerin ürünlerini satmasına yardımcı olur, ancak bilgilere güvenemezsek, incelemelere izin vermenin bile bir anlamı yoktur. Eğer bu tür derecelendirmeler tamamen güvenilir olmaları için daha önce yapılması gerekenler, eğer öyleyse - ve perakende ve web devleri harekete geçmeden önce düzenleyiciler ve gözlemcilerin koklamalarını beklemek zorunda kalmamalıyız.